La șase ani de la
declinul zborului MH17, continuă o campanie de dezinformare în curs de a
ascunde responsabilitatea Kremlinului pentru tragedie. Acest lucru este
menționat în studiul site-ului EUvsDisinfo.
Din 2014, baza informațională a acumulat peste 260 de cazuri de dezinformare a Kremlinului în jurul cazului MH17. Site-ul analitic european EUvsDisinfo a scris despre acest lucru pe 17 iulie.
«Șase ani mai târziu, continuă campania de dezinformare pro-Kremlin pentru a ascunde responsabilitatea Kremlinului pentru tragedie. Cu toate acestea, pe măsură ce tot mai multe dovezi de implicare directă a Rusiei ies la iveală, campania de dezinformare pare să se agațe de paie»,- susțin autorii articolului.
Printre falsurile cele mai ridicole, EUvsDisinfo notează reacția pozitivă a Ministerului rus de Externe la o carte publicată în Malaezia potrivit căreia ar fi fost implicat în moartea a două avioane Malaysia Airlines, MH17 și MH370. Recent, au subliniat analiștii, au existat încercări de conectare a procesului accidentului de avion din Donbas cu coronavirusul, spune publicația și chiar înainte de începerea procesului în Olanda, au apărut «noi scurgeri senzaționale» despre absența sistemelor de rachete Buk în zona dezastrului.
«Nici o minciună nu arată banală în jocul îndelungat de obstrucție și refuz al Kremlinului»,- subliniază articolul.
Boeing 777 din Malaysia Airlines s-a prăbușit pe 17 iulie 2014 în apropiere de Torez, regiunea Donețk. Toți cei 298 de pasageri și membri ai echipajului de la bord (cetățeni din Olanda, Malaezia, Australia, Indonezia, Marea Britanie, Germania, Belgia, Filipine, Canada și Noua Zeelandă) au fost uciși.
Conform constatărilor echipei internaționale de anchetă, zborul MH17 a fost doborât din complexul «Buk» de pe teritoriul controlat de militanții pro-ruși. După prăbușirea avionului, arma a fost returnată Federației Ruse. Anchetatorii au lămurit că «Buk» a ajuns în Donbass din regiunea Kursk.
În mai 2018, Olanda și Australia au învinovățit oficial Rusia pentru accidentul MH17. Rusia își neagă implicarea în dezastru.
Pe 9 martie 2020, Tribunalul raional de la Haga a început să audieze cazul accidentului de avion din Malaezia. În cauză sunt patru acuzați: «Ministrul Apărării» al grupului «DNR», cetățeanul rus Igor Girkin (Strelkov), șeful «GRU DNR», cetățeanul rus Serghei Dubinsky (Khmury), subordonatul său, cetățean rus, Oleg Pulatov (Gyurza), precum și un cetățean Ucraina, comandantul batalionului de recunoaștere a secțiunii a 2-a a «GRU DNR» Leonid Kharchenko (Krot).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu